عمومی عمومی .

عمومی

گردشگری

گردشگری پایدار چیست؟

گردشگری پایدار به انواعی از سفر اشاره دارد که در آن ها اثرات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی گردشگری در نظر گرفته می شود و در آن ها تنظیمات مربوطه برای به حداقل رساندن این پیامدهای منفی انجام می شود.

این برنامه نیازهای مسافران و همچنین نیازهای جوامع میزبان، کسب و کاره ای محلی و دنیای طبیعی را در نظر می گیرد.

این می تواند به معنای اتخاذ روش های پایدارتر حمل و نقل، اقامت در اقامتگاه های سازگارتر با محیط زیست، خوردن غذاهای محلی و اخلاقی و اجتناب از فعالیت های مضر باشد.

گردشگری پایدار می تواند با سفر تفریحی، تجاری یا رویدادی مرتبط باشد، اما برای دیدار دوستان و خانواده نیز سفر کند.

https://www.sid.ir/518

هدف گردشگری پایدار چیست؟

هدف نهایی گردشگری پایدار کاهش تأثیر گردشگری بر جوامع محلی و محیط زیست است. این به معنای استفاده بهینه از منابع برای جلوگیری از مصرف بیش از حد، کمک به حفاظت از جهان طبیعی و تلاش آگاهانه برای احترام به سنت ها و میراث محلی و کمک به حفظ آنها است.

هدف اصلی مرتبط با گردشگری پایدار این است که آینده بلندمدت سفر را دوام بیاورد و این امر از طریق آموزش و تغییرات رفتاری محقق می شود. علاوه بر این، گردشگری پایدار با هدف ارائه مزایای اقتصادی و اجتماعی برای جوامع محلی، منجر به یک رابطه سودمند دوجانبه می شود.

تفاوت گردشگری پاسخگو و پایدار چیست؟

مفاهیم گردشگری پایدار و گردشگری مسئولانه ارتباط نزدیکی با هم دارند، تا حدی که اغلب به جای هم استفاده می شوند. با این حال، تفاوت هایی بین این دو ایده وجود دارد و درک آنچه این دو اصطلاح را از هم جدا می کند و همچنین آنچه آن ها را متحد می کند، می تواند مفید باشد.

گردشگری پایدار به شدت بر پایداری طولانی مدت صنعت گردشگری متمرکز است، به طوری که نیازهای فعلی نیازهای نسل های آینده را به خطر نیندازد. مسئولیت پذیری بین رهبران سیاسی، شرکت های گردشگری و سایر ذینفعان به اشتراک گذاشته می شود. از سوی دیگر، سفر مسئولانه در درجه اول مربوط به روش های تعامل افراد با مقاصدی است که از آن بازدید می کنند و تمرکز به طور کلی بر روی افرادی است که تغییرات رفتاری ایجاد می کنند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۹:۵۴ توسط:شکیبا موضوع: نظرات (0)