عمومي عمومي .

عمومي

تمرين براي قوي تر كردن ذهني

اگر مي خواهيد اجسام سنگين تر را بلند كنيد، به قدرت فيزيكي بيشتري نياز داريد.

دو سر بزرگ و يك پشت قوي راه درازي را براي كمك به شما در انجام بلند كردن اجسام سنگين طي خواهند كرد.

خب، همين را مي توان براي ماهيچه هاي ذهني تان هم گفت.

اگر مي خواهيد بتوانيد با چالش هاي بزرگ تر مقابله كنيد و بر موانع بيشتري غلبه كنيد، به قدرت ذهني بيشتري نياز داريد.

همانند ماهيچه هاي فيزيكي، ماهيچه هاي ذهني شما نياز به يك تمرين خوب دارند و اين ۱۰ تمرين همان چيزهايي هستند كه به افراد قوي ذهني كمك مي كنند تا اهداف خود را از بين ببرند.

http://airwaveseducational.viablog.ir/

افكار منفي را اصلاح كنيد

اگر افكار فاجعه باري مانند "اين هرگز جواب نمي دهد" داريد، سعي كنيد آن ها را با چيزهاي واقع گرايانه تري جايگزين كنيد، مانند " اگر سخت كار كنم، شانس موفقيتم را افزايش خواهم داد."

درست است كه همه روزه اي بدي دارند كه منجر به افكار منفي مي شود، اما با جستجوي انتظارات مثبت و واقع بينانه مي توانيد اين افكار بدبينانه مخرب را از بين ببريد و خود را براي مديريت روزه اي بد مجهز كنيد.

 ايجاد اهداف.

هدف گرفتن بالا و روياهاي بزرگ سرگرم كننده است، اما بالا بردن چشم اندازهاي شما احتمالاً منجر به نااميدي خواهد شد.

به جاي كاهش وزن 100 پوندي، ابتدا روي كاهش 5 كيلوگرم تمركز كنيد. وقتي به آن هدف برسيد، انگيزه بيشتري خواهيد داشت تا پنج پوند بعدي را كم كنيد.

هر هدفي كه به آن دست مي‌يابيد به شما اعتماد به توانايي‌هاي خود براي موفقيت مي‌دهد. اين همچنين به شما كمك مي كند تا تشخيص دهيد كدام اهداف به اندازه كافي چالش برانگيز نيستند و كدام يك به طور غيرواقعي جاه طلبانه هستند.

خودتان را براي موفقيت آماده كنيد

لازم نيست هر روز خود را در معرض وسوسه ها قرار دهيد تا از نظر ذهني قوي بمانيد. هر چند وقت يك بار محيط زندگي خود را اصلاح كنيد. زندگي را كمي آسان تر كنيد.

اگر مي خواهيد صبح ها ورزش كنيد، كفش هاي ورزشي تان را كنار تخت بگذاريد. اگر هدف تان خوردن سالم تر است، غذاهاي ناسالم را از تنقلات تان حذف كنيد. چيزهاي كوچكي از اين دست مي توانند راه درازي را براي جلوگيري از هدر رفتن انرژي ذهني شما و آماده كردن خود براي موفقيت طي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۰:۵۳ توسط:شكيبا موضوع: نظرات (0)

گردشگري

گردشگري پايدار چيست؟

گردشگري پايدار به انواعي از سفر اشاره دارد كه در آن ها اثرات زيست محيطي، اجتماعي و اقتصادي گردشگري در نظر گرفته مي شود و در آن ها تنظيمات مربوطه براي به حداقل رساندن اين پيامدهاي منفي انجام مي شود.

اين برنامه نيازهاي مسافران و همچنين نيازهاي جوامع ميزبان، كسب و كاره اي محلي و دنياي طبيعي را در نظر مي گيرد.

اين مي تواند به معناي اتخاذ روش هاي پايدارتر حمل و نقل، اقامت در اقامتگاه هاي سازگارتر با محيط زيست، خوردن غذاهاي محلي و اخلاقي و اجتناب از فعاليت هاي مضر باشد.

گردشگري پايدار مي تواند با سفر تفريحي، تجاري يا رويدادي مرتبط باشد، اما براي ديدار دوستان و خانواده نيز سفر كند.

https://www.sid.ir/518

هدف گردشگري پايدار چيست؟

هدف نهايي گردشگري پايدار كاهش تأثير گردشگري بر جوامع محلي و محيط زيست است. اين به معناي استفاده بهينه از منابع براي جلوگيري از مصرف بيش از حد، كمك به حفاظت از جهان طبيعي و تلاش آگاهانه براي احترام به سنت ها و ميراث محلي و كمك به حفظ آنها است.

هدف اصلي مرتبط با گردشگري پايدار اين است كه آينده بلندمدت سفر را دوام بياورد و اين امر از طريق آموزش و تغييرات رفتاري محقق مي شود. علاوه بر اين، گردشگري پايدار با هدف ارائه مزاياي اقتصادي و اجتماعي براي جوامع محلي، منجر به يك رابطه سودمند دوجانبه مي شود.

تفاوت گردشگري پاسخگو و پايدار چيست؟

مفاهيم گردشگري پايدار و گردشگري مسئولانه ارتباط نزديكي با هم دارند، تا حدي كه اغلب به جاي هم استفاده مي شوند. با اين حال، تفاوت هايي بين اين دو ايده وجود دارد و درك آنچه اين دو اصطلاح را از هم جدا مي كند و همچنين آنچه آن ها را متحد مي كند، مي تواند مفيد باشد.

گردشگري پايدار به شدت بر پايداري طولاني مدت صنعت گردشگري متمركز است، به طوري كه نيازهاي فعلي نيازهاي نسل هاي آينده را به خطر نيندازد. مسئوليت پذيري بين رهبران سياسي، شركت هاي گردشگري و ساير ذينفعان به اشتراك گذاشته مي شود. از سوي ديگر، سفر مسئولانه در درجه اول مربوط به روش هاي تعامل افراد با مقاصدي است كه از آن بازديد مي كنند و تمركز به طور كلي بر روي افرادي است كه تغييرات رفتاري ايجاد مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۹:۵۴ توسط:شكيبا موضوع: نظرات (0)

چگونه فذد بهتري باشيم

به  نقل از Max Depree ما نمي توانيم تبديل به چيزي شويم كه بايد باشيم و همان چيزي بمانيم كه هستيم.

چگونه مي توان فرد بهتري شد؟

وقتي در دانشگاه درس مي خواندم، خيلي خودم را دوست نداشتم. بي ادب، خودخواه، از نظر عاطفي، خودمحور، قضاوت گر، بسيار انتقادي، بسيار نفرت انگيز و متكبر بودم.

وقتي به گذشته فكر مي كنم، بسياري از آن ها ناشي از ناامني است. من خودم را دوست نداشتم و اين موضوع در رفتارم نسبت به ديگران نمود پيدا مي كرد. من از خودم ناراضي بودم و در نتيجه از چيزهايي كه در مورد ديگران وجود داشت، ناراضي بودم.

پس از آن، تصميم گرفتم روي بهتر شدن كار كنم.رشد فردي و توسعه دروني

شروع كردم به فهرست كردن ويژگي هايي كه در مورد خودم دوست نداشتم، و سپس يك بار با آن ها مقابله كردم.

كار دروني زيادي طول كشيد، اما امروز، من با كسي كه هستم خيلي خوشحال تر هستم. نمي توانم بگويم كه كامل هستم يا اينكه به خود ايده آلم رسيده ام، چون هنوز چيزهاي زيادي وجود دارد كه بايد روي آن ها كار كنم. همچنين فكر مي كنم كه بهتر شدن يك هدف مداوم است، و هرگز نقطه پايان واقعي براي رسيدن به آن وجود ندارد.

در اين پست بزرگ، ۱۰۱ راه براي تبديل شدن به يك فرد بهتر را با شما به اشتراك مي گذارم. اگر فقط يك نكته را در روز دنبال كنيد، تا تبديل شدن به يك فرد بهتر و دوست داشتني تر، راه درازي در پيش خواهيد داشت. به ياد داشته باشيد كه اين به معناي اين نيست كه خودتان را توسط ديگران دوست داشته باشيد بلكه به معناي تبديل شدن به كسي است كه واقعا دوستش داريد و دوست داريد، كه به نوبه خود افراد و فرصت هاي مناسب را به زندگي شما جذب خواهد كرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۶:۲۸ توسط:شكيبا موضوع: نظرات (0)

غذايي كه بايد براي زندگي سالم بخوريد

رژيم غذايي ما شامل مواد مغذي ريز و درشت است كه شامل ويتامين ها، مواد معدني، چربي ها، پروتئين ها، كربوهيدرات ها و فيبر است. از ديدگاه تغذيه اي، كليد زندگي سالم تنوع و تعادل است. با در نظر گرفتن اين نكته، ما ۱۰ ماده غذايي برتر خود را براي زندگي سالم به اشتراك مي گذاريم كه مزه منحصر به فردي دارند و انواع مواد مغذي و آنتي اكسيدان ها به شما كمك مي كنند از درون و بيرون سالم بمانيد.

از ميوه هايي مانند زغال اخته، يك غذاي غني از فيبر كه از سلامت قلب و گوارش  را تأمين مي كند و در عين حال شما را سير نگه مي دارد تا انواع آجيل ها از جمله پسته كه يكي از پر پروتئين ترين آجيل هاي ميان وعده است و يك پروتئين كامل است، گزينه هاي متنوعي براي ميان وعده هاي مناسب پيدا خواهيد كرد.

آپلود عكس

 نكات شروع تغذيه سالم

حتي نخود، آن حبوبات متنوعي كه همه ما در سوپ ها، سالادها، خورش ها و پاستاها از آن ها لذت مي بريم، مي توانند به عنوان يك ميان وعده سالم مورد استفاده قرار گيرند.

اگر به دنبال تقويت سلامت خود در وعده هاي غذايي هستيد، با كربوهيدرات ها، يكي از سه درشت مغذي در رژيم غذايي ما، شروع كنيد. سيب زميني ممكن است به عنوان يك غذاي سالم انتخاب بعيد به نظر برسد، اما اين سبزيجات غني از مواد مغذي حاوي بسياري از مواد مغذي ضروري و كربوهيدرات هاي با كيفيت بالا هستند كه با هم براي سوخت بدن و مغز كار مي كنند. كينوا يكي ديگر از گزينه‌هاي عالي براي كار در وعده‌هاي ناهار و شام است، زيرا اين ابر غذاي گياهخواران و وگان‌ها را آسان مي‌كند تا نيازهاي پروتئين بدن خود را برآورده كنند. امگا هاي سالم موجود در ماهي از سلامت مغز، چشم، پوست، قلب، مفاصل و سيستم ايمني بدن ما حمايت مي كنند. و زماني كه به دنبال طعم دادن به غذاهاي خود هستيد، پياز را فراموش نكنيد! آنها همچنين تقويت كننده ضد التهابي هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۷:۴۴ توسط:شكيبا موضوع: نظرات (0)